The Trip of your Life

Zin om Engelse les te geven op het platteland in Rwanda? Om er computers virusvrij te maken op middelbare scholen? Of om er een onderzoek op te zetten naar verdroging? De Stichting Samenwerking Wageningen-Ndiza zoekt Wageningse jongeren die een week tot drie maanden in Ndiza willen werken.

Afgelopen jaren hebben al diverse jongeren uit Wageningen in Ndiza gewerkt.

Zoals Wouter van Montfort (19). Tussen november en februari gaf hij Engelse les op de middelbare school APS in Ndiza. Hij hielp ook de bibliotheek uit te breiden met Engels-Rwandese leerboeken. ‘Ik heb geleerd een project op te zetten’, vertelde Wouter van Montfoort enthousiast op de jaarvergadering 19 april in het gemeentehuis. ‘En ik heb ook geleerd hoe anders de Rwandese cultuur is. Het was ook geweldig om te merken dat ik zoveel van mijn kennis in de praktijk kon brengen. Mijn Engels bleek ruim voldoende voor dit werk. Omdat het land altijd Franstalig was, is het niveau van Engels nog niet zo hoog.’

Geef een reactie

